Død over moralen

Dét, Karin mener, er...
Nu har jeg kørt i bil igen. Længe.  Glæden ved dette var, at jeg havde hele 6 timer til at blive klog på nye filosofiske emner. Og gavmild som jeg er, vil jeg da gerne dele denne nye indsigt med jer. Nåmenaltså…. dét jeg har lært er, at moral er livsfornægtelse. Det er ikke noget, jeg lige har fundet på – men udtalt af Nietzsche, engang i tidernes morgen.  Moral er, ifølge ham, nogle regler, man pålægger andre – dybest set fordi man ikke selv er i stand til at leve livet.  Moral er altså noget, der anvendes til at fortælle andre, at ”det burde de ikke”. Og moral er i høj grad kulturskabt (- og skal ikke forveksles med etik, som er noget helt andet……) Tænk lige over det……
Read More

Retten til dyresex?

Dét, Karin mener, er...
Tænk, at nogen mennesker tænder på sex med dyr! At sådan en ikke-særlig-velduftende 200-500 kilosag, der bestemt ikke er kendetegnet ved babyblød hud, kan få nogen til at blive seksuelt opstemt, er for mig ganske uforståeligt. På den anden side, er der mange andre seksuelle tendenser, jeg ikke kan forstå. Nok bare fordi jeg er så gennemført normal. Helt overordnet set forstår jeg faktisk slet ikke, hvorfor vi mennesker er blevet bygget med så stærke seksualdrifter (jo, jo, noget med forplantning osv - så langt er jeg med). Prøv at tænk på, hvor meget nemmere alting ville være, hvis vi afskaffede sex! Vi kunne være 100% fokuserede på vores arbejde, på at være gode forældre (til børn undfanget ved inseminering, vel at mærke), på at være gode samfundsborgere. Sex skaber…
Read More